Authentieke natuurbeleving

“Het is met meer dan 1,2 miljoen bezoekers per jaar een aantrekkingspool voor zij die op zoek zijn naar een authentieke natuurbeleving. We zetten het ook toeristisch maximaal zo in de markt. Met succes. In de toekomst willen we met het ‘merk’ Nationaal Park nog meer doen. Er komen drie extra Nationale Parken Vlaanderen. Tot september kan men er kandidaturen voor indienen”, klinkt het bij minister Demir.

Wallonië wil 2 Nationale Parken

Vorig jaar trok minister Demir al op pad doorheen met park met Waals minister van Natuur Céline Tellier en Waals minister van Toerisme Valérie De Bue. Kort nadien besliste de Waalse regering tot de oprichting van twee Nationale Parken op Waals grondgebied om mee de relance mogelijk te maken. Dinsdag ging ze met de “Waals minister van Begroting Jean-Luc op pad in het Nationaal Park Hoge Kempen,. “Zeer blij dat ook Wallonië hier inspiratie kan vinden om de prachtige Waalse natuur niet alleen uit te breiden en te beschermen, maar ook in de markt te zetten als troef voor de volledige gemeenschap”, klinkt het bij Demir.