Vlaamse identiteit

In haar boek Plots mocht ik niet meer lachen – hoe de islam vrouwen onderdrukt vertelt Darya Safai haar hallucinante levensverhaal. “Met mijn levensverhaal wil ik aandacht vragen voor vrouwen- en mensenrechten”, zegt Darya Safai, die al het wereldnieuws haalde met haar actiegroep die strijdt tegen het stadionverbod voor Iraanse vrouwen. Ook in eigen land zet ze zich in voor vrouwenrechten. “Ik geloof dat de Vlaamse identiteit op veel van onze uitdagingen een antwoord kan bieden. We moeten onze gemeenschappelijke punten in de verf zetten, zoals taal, cultuur, onze waarden en normen”, besluit Darya Safai.

Boekvoorstelling in de Kamer

Darya Safai stelde haar boek woensdag officieel voor in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Ze deed dat in de aanwezigheid van tal van partijkopstukken. Staatssecretarissen Theo Francken en Zuhal Demir, Kamervoorzitter Siegfried Bracken en Wim De Bock van uitgeverij Borgerhoff & Lamberight leidden de boekvoorstelling in met toespraken.

Herbeleef hieronder de boekvoorstelling van Plots mocht ik niet meer lachen.